.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دلایل کناره‏گیری پهلوان‏رضازاده از وزنه‏برداری

رئیس فدراسیون وزنه بردرای کشورمان دلایل کناره گیری حسین رضازاده از دنیای وزنه برداری و غیبت در المپیک 2008 پکن را تشریح کرد.

به گزارش مهر، بهرام افشارزاده با تمجید از یک دهه افتخار آفرینی حسین رضازاده گفت: به نظر من او ابر مرد تاریخ ورزش ایران است که خدمات بزرگی را به ورزش ایران و حتی دنیا انجام داده است.

رئیس فدراسیون وزنه برداری با اشاره به نامه تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری گفت: آقای آیان در نامه ای که برایم ارسال کرد خبر خداحافظی رضازاده را شوک بزرگی به وزنه برداری دنیا عنوان کرد و گفت ای کاش نبودم و این خبر را نمی شنیدم. برای من المپیک بدون رضازاده رنگ و بوی خاصی ندارد.

افشارزاده که در یک برنامه تلویزیونی شرکت کرده بود به زحمات حسین رضازاده در طول سالهای ورزش حرفه ای او اشاره کرد و گفت: او برای رسیدن به این موفقیت ها زحمات زیادی متحمل شده است و بیش از 10 سال حرف اول را در وزنه برداری دنیا زده است.

وی افزود: انجام چنین تمریناتی با 165 کیلوگرم وزن برای رضازاده شرایط ویژه ای را ایجاد کرده بود. بنده از زمانی که به فدراسیون وزنه برداری آمدم به طور مداوم از کلیه ملی پوشان تست های مختلف جسمانی می گرفتیم. زمانی که نوبت به حسین رضازاده رسید متوجه شدیم ایشان مشکلات جسمانی دارد که ناشی از بالا بودن فشار خون و قند خون است. به همین خاطر پزشکان از هشت نه ماه پیش خواستار کم کردن فشار تمرینات رضازاده شدند اما ایشان نپذیرفت و در این مدت هر روز تمرینات سنگینی را پشت سرگذاشت.

افشارزاده در ادامه دلایل تشریح کناره گیری حسین رضازاده گفت: وضعیت جسمانی و تمرینات سنگینی که رضازاده انجام می داد می توانست سلامتی اش را به خطر بیندازد و مشکلات بیشتری را برایش ایجاد کند. او در تمرینات زود خسته می شد و به رکوردهای قبلی اش نمی رسید. نوسانات زیادی داشت و تا حدودی افسردگی هم گرفته بود. به همین خاطر پس از مشورت هایی که صورت گرفت و جلساتی که برگزار شد در نهایت تصمیم گرفتیم که حسین رضازاده به المپیک نرود.

وی با تاکید بر اینکه نوشتن نامه کناره گیری رضازاده سخت ترین نامه دوران زندگی او بوده است گفت: رضازاده افتخار ورزش ایران است و جدا کردن او از ورزش برایم سخت بود اما به هر حال ما باید رضازاده را که افتخار ایران است برای نظام و مردم عزیز کشورمان حفظ کنیم.

رئیس فدراسیون وزنه برداری در پایان گفت: قصد داریم رضازاده را به کلاس های بین الملی مربیگری و مدرسی اعزام کنیم تا در آینده بازهم بتوانیم از وجود این ابر مرد وزنه برداری ایران استفاده کنیم. او می تواند در وزنه برداری ایران و جهان یک اسوه باشد و این بار تلاش خواهیم کرد که از او به عنوان مشاور عالی فدراسیون استفاده کنیم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

رضا 4 مرداد 1387
باسلام . از وب سايت بسيارخوب شماکمال تشکر رادارم ازاينکه اخبار به روز مي باشد سپاس گذارم بسيار برنامه تان جالب ميباشد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.